interactivi-CAT

Projecte d'aula virtual de català

Estratègies

Estratègies defensives:

  • La Generalitat de Catalunya aposta per l’aprenentatge del català amb diversos cursos.
  • Molts projectes similars tenen subvencions o són de pagament. E-clèc-TICS ofereix un curs subvencionat per la Generalitat en què els alumnes no han de pagar res.
  • E-clèc-TICS es preocupa per mantenir sempre al dia tant alumnes com docents.
  • L’administrador haurà de comunicar els problemes tècnics fins que es resolguin.
  • Oferim uns treballadors especialitzats; tant els tutors com l’equip de gestió.
  • Volem utilitzar la consideració de llengua dins del marc europeu.
  • L’alumnat té un període d’adaptació al curs i suport continu dels tutors.
  • No cal tenir el nivell B. Es farà una prova prèvia per determinar el nivell de cadascú.
  • S’entén que els usuaris del curs tenen coneixements mínims per navegar per la xarxa, a més d’ordinador i connexió a Internet.
  • S’oferirà un mòdul introductori al curs perquè l’usuari es familiaritzi amb tota la terminologia de les TIC, les eines i els programes específics de l’aula virtual.
  • Es facilitarà un llistat de centres cívics propers al domicili dels usuaris perquè l’accés a la tecnologia no sigui un obstacle per matricular-se al curs virtual.
  • Es disposa d’un equip tècnic preparat per enfrontar-se i solucionar amb la màxima celeritat qualsevol problema o errada tecnològics.

Estratègies ofensives:

  • Fomentar l’estudi amb e-learning com un mitjà per a la formació continuada compatible amb altres aspectes  de la vida personal i professional.
  • Motivació: Tots els membres de l’equip treballen creuen en les possibilitats que ofereixen les TIC per a un ensenyament òptim.
  • Aprofitem la immersió lingüística impulsada per la Generalitat per promocionar el curs.
  • Fomentar la idea de buscar feina a Internet un cop s’ha aconseguit el nivell C de català.

Estratègies de supervivència:

  • E-clèc-TICS ha signat un conveni amb la Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelona per als estudiants de darrer any de filologia catalana.
  • Serà la Generalitat qui atorgui un títol homologat. E-clèc-TICS només oferirà un certificat d’aprofitament del curs, un cop superat.
  • La plataforma té diverses opcions; escollim la gratuïta, i dins del pressupost incloem la possibilitat d’implementar la versió premium amb un cost mínim al mes.

Estratègies de reorientació:

  • Els tutors es relacionaran mitjançant correu electrònic, videoconferència i amb una biblioteca privada en què podran compartir documentació o notícies. També es relacionaran amb l’alumnat per e-mail, videoconferència i amb blog de la classe, on penjaran informació addicional. Tenen un temps màxim de resposta de 48 hores.
  • Es farà una avaluació continuada través d’ercicis oral i escrits de cada mòdul.
  • 1 tutor per cada 25 alumnes, més els voluntaris que faran la part oral dels mòduls.
  • Els voluntaris faran una formació prèvia de 15 dies per familiaritzar-se amb la plataforma. Seran estudiants de filologia catalana d’últim any.
  • Els voluntaris són estudiants, així que l’horari estarà marcat pels crèdits universitaris.
  • Partim d’altres projectes reals i els valorem per extreure una major rendibilitat al nostre.
  • S’ofereix experiència real i crèdits als estudiants; això incrementarà la seva motivació.
  • Farem servir altres material com a suport i informació addicional per als estudiants.
  • S’oferirà un certificat si han finalitzat satisfactòriament el curs de preparació del nivell C.
Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: