interactivi-CAT

Projecte d'aula virtual de català

Exemple d’unitat didàctica. Mòdul 2

Habilitats productives. El text explicatiu.

Planificar un itinerari de viatge amb els companys, en què cada membre del grup dissenyi una part de la ruta. Caldrà consensuar la destinació, com obtenir la informació, la divisió del treball, l’organització i la gestió del temps, decidir el mitjà de transport escollit, fer la descripció d’activitats i de llocs proposats per visitar i encaixar-ho tot en el pressupost. Finalment, s’haurà de justificar per què s’ha escollit aquesta destinació i quins són els atractius turístics, històrics, culturals i d’oci que ofereix el viatge i, sobretot, per què es recomanaria a la resta de companys de l’aula. Un cop entregada la proposta, s’hauran d’analitzar els itineraris dels altres grups a partir de les activitats i les rutes que proposen. En una taula o graella s’hauran d’explicar i justificar els punts positius i negatius de cada viatge i, finalment, fer una posada en comú amb el grup per triar l’opció més atractiva d’entre totes les treballades i justificar-ne els motius. Aquest serà el punt de partida per a una altra activitat, també grupal, que consistirà a redactar una carta a l’agència de viatges demanant informació sobre l’opció de viatge que s’ha elegit i plantejant tots els dubtes i les preguntes que sorgeixin dins del grup i, finalment, demanant indicacions per apuntar-se al viatge i fer-ne la reserva. Màxim, 110 paraules.

L’activitat següent, que també es desenvoluparà en grup, consisteix a adoptar el rol del personal de l’agència de viatges i contestar les cartes que prèviament s’han enviat amb tota la informació sol·licitada; cal definir l’itinerari i ressaltar-ne l’atractiu principal, presentar el lloc amb més atractiu turístic i explicar per quins motius s’inclou en la ruta, justificar els altres llocs d’interès turístic secundari de l’itinerari, afegir informació addicional sobre tarifes, allotjaments, vies d’accés, com fer la reserva (per telèfon, per fax, per correu electrònic, etcètera), i concloure el text animant les persones interessades a apuntar-se al viatge. Màxim, 110 paraules.

En aquesta activitat es treballen les activitats següents: expressió oral, expressió escrita, habilitats productives, text explicatiu i carta formal. Es tracta d’una tasca col·laborativa que fomenti la interacció i el diàleg entre els membres del grup per prendre decisions i consensuar-les per elaborar correctament el treball en grup. La part oral s’haurà de treballar a partir de videoconferència entre els membres del grup, els quals l’hauran de fer servir de plataforma per exposar les seves idees, discutir-les i repartir-se les tasques entre ells. Malgrat que les videoconferències quedaran gravades, aquestes converses orals no seran objecte d’avaluació. Ara bé, sí que serviran al tutor/a d’indicador i de guia per fer un seguiment a l’alumnat de la seva correcció, pronunciació i fluïdesa orals i, consegüentment, fer-los suggeriments de millora, si s’escau. Al seu torn, es proposarà dissenyar i exposar la ruta del viatge en una wiki, que construiran conjuntament tots els membres del grup a partir de la seva feina individual i grupal, la qual podrà anar acompanyada d’imatges, mapes, eines interactives, etcètera, amb l’objectiu de fer més impactant visualment la presentació del seu treball. D’aquesta manera, es pretenen combinar les eines pedagògiques tradicionals amb les eines més innovadores que ofereixen les TIC.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: